Bile

Din cele 26 de mingi, responsabilul cu materialele sportive a format trei grupe: două de câte nouă şi una de opt.

Fără să folosească greutăţile, el a aşezat apoi pe un taler al balanţei o grupă de nouă mingi, iar pe celălalt, cealaltă grupă de nouă. Dacă balanţa a indicat egalitate, atunci mingea defectă s-a aflat în grupa de opt. Dacă nu, a oprit cele nouă mingi care atârnau mai greu şi le-a dat jos pe celelalte de pe taler.

Apoi a aşezat pe cele două talere câte trei mingi din grupa de nouă care a cântărit mai mult. În cazul când balanţa indică egalitate, înseamnă că mingea defectă se află în grupa de trei mingi necântărită. Odată determinată grupa în care se găsea mingea cu pricina, nu i-a mai rămas decât ca, la cea de a treia cântărire, să aşeze câte o minge pe fiecare taler. Dacă la această ultimă probă cântarul a indicat egalitate, mingea defectă este cea care n-a fost cântărită, iar dacă nu sunt egale, atunci mingea defectă este cea mai grea de pe talere.

În alternativa când la prima cântărire cele două grupe de nouă mingi au fost găsite egale în greutate, mingea defectă se află în grupa de opt, iar determinarea se face în acelaşi mod.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License