Meteo

Nici unul nu avea dreptate. Dacă facem un calcul nu pentru şapte, ci doar pentru două zile, repetarea sigură a unei situaţii ar putea surveni cel mai devreme în cea de a cincea zi, deoarece am avea următoarele patru situaţii: senină-senină, senină-înnorată, înnorată-senină, înnorată-înnorată, iar în a cincea zi una din situaţii se va repeta în mod obligatoriu.

Dacă avem în vedere trei zile, sunt opt situaţii diferite, iar când considerăm patru zile, şaisprezece. În decurs de o săptămână există 128 de situaţii diferite. Aşadar, pentru a putea fi siguri că se va repeta aceeaşi alternare a zilelor frumoase cu cele înnorate pe care am întâlnit-o în excursia amintită trebuie să treacă 128 de săptămâni.

Cu alte cuvinte, abia în a 896-a zi, adică după aproape doi ani şi jumătate, alternarea zilelor va fi identică. Fireşte, întâmplarea va face, probabil, ca repetarea să survină mai devreme, poate chiar după o săptămână, dar siguranţa repetării situaţiei o putem avea numai după intervalul de timp arătat.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License