Metoda Falsei Ipoteze

In files gasiti un material mai mult decât folositor. Se referă si la metoda mersului invers. Cititi-l!

1.jpg

1) La un spectacol s-au vîndut 415 bile te la preţul de 40.000 lei şi respectiv 60.000 lei biletul, încasîndu-se în total 21.600.000 lei. Câte bilete din fiecare categorie s-au vândut?

2) Într-un bloc sunt în total 42 apartamente cu două camere şi cu 4 camere. Ştiind că blocul are 130 camere, aflaţi câte apartamente au două camere şi câte au 4 camere?

3) Întrebat fiind câţi porumbei şi câţi iepuri are un gospodar în curte, el a răspuns:”În total 51 capete şi132 picioare”. Câţi porumbei şi câţi iepuri are?

4) Pentru umplerea cu apă a unui bazin sunt folosite 4 robinete prin care curg 250 l/oră şi respectiv 270 l/oră. Într-o oră prin cele 4 robinete curg 1016 l apă. Să se afle câte robinete au debitul de 250 l/oră şi câte au debitul de 270 l/oră.

5) Preţul unei combine muzicale este de 13.500.000 lei şi a fost plătit cu un număr de 63 bancnote de 500.000 lei şi respectiv 100.000 lei. Câte bancnote de fiecare fel au fost?

6) La o cabană 100 de turişti ocupă 32 camere, unele cu două paturi, altele cu 5 paturi. Câte camere de fiecare fel s-au ocupat?

7) La o fermă se cresc oi şi găini care însumează 650 capete şi 2260 picioare. Câte oi şi câte găini sunt la fermă?

8) La un concurs se pun 20 de întrebări. Pentru fiecare răspuns corect se acordă 10 puncte, iar pentru fiecare răspuns greşit se scad 4 puncte. Câte răspunsuri corecte a dat un elev care a obţinut 130 de puncte?

9) La un concurs se dau 30 de probleme . Pentru fiecare răspuns corect se acordă 5 puncte , iar pentru fiecare răspuns greşit se scad 3 puncte . Câte răspunsuri corecte a dat un elev care a obţinut 118 puncte ?

10) La o cabană 100 de turişti ocupă 32 de camere , unele cu 2 paturi , altele cu 5 paturi . Câte camere de fiecare fel s-au ocupat ?

11) Într-o curte aleargă găini şi purcei . În total sunt 14 capete şi 36 de picioare . Află numărul găinilor şi purceilor din acea curte .

12) La un aprozar s-au adus într-o zi 425 kg de cireşe . Ele s-au aşezat în lădiţe de 10 kg şi 15 kg . De câte lădiţe de fiecare fel a fost nevoie ?

13) Un grup de prieteni fac o excursie cu autoturisme . Dacă urcă câte 3 persoane în fiecare autoturism , atunci rămân 5 persoane pe jos, iar dacă urcă câte 5 persoane , atunci un autoturism este gol . Câte persoane şi câte autoturisme sunt ?

14) Suma a 40 numere impare distincte este de 1602. Aratati ca cel putin unul este mai mare decat 80.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License