Metoda Figurativa

In files gasiti doua materiale mai mult decât folositoare, împrumutate de pe site-ul Viitori Olimpici. Aici! este unul; aici, altul!

2.jpg

1) Suma a două numere naturale este 240. Aflaţi numerele în cazul în care câtul împărţirii celui mai mare la cel mai mic este 4 iar restul 20.

2) Câtul împărţirii a două numere este 3, iar restul este 10. Dacă adunăm deîmpărţitul, împărţitorul, câtul şi restul obţinem 143. Care sunt numerele?

3) Suma a 500 numere naturale consecutive este egală cu 128.750. Aflati numerele.

4) Suma a patru numere este egală cu 138. Aflaţi numerele ştiind că primul număr este egal cu suma celui de al doilea şi al treilea, al doilea este de două ori mai mic decât al treilea, iar al patrulea, este numărul 30.

5) Dacă într-o clasă se aşează câte 2 elevi într-o bancă, rămîn 3 elevi în picioare; dacă se aşează câte 3 elevi într-o bancă, rămîn 4 bănci libere. Câte bănci şi câţi elevi sunt în clasă?

6) Dacă într-o sală de clasă se aşează câte 3 elevi într-o bancă, rămîn 5 bănci libere, iar dacă se aşează câte 2, rămân 5 elevi în picioare. Câţi elevi şi câte bănci sunt în sală?

7) Într-o sală intră mai mulţi elevi. Dacă se aşează câte 2 în bancă , rămân 9 elevi în picioare, iar dacă se aşează câte 3 într-o bancă , rămân 7 bănci neocupate şi una ocupată cu un singur elev. Câte bănci şi câţi elevi sunt?

8) Suma a două numere este mai mare cu 24 decât diferenţa lor şi de 4 ori mai mare decât această diferenţă . Aflaţi cele două numere .

9) Un tată are de 5 ori vârsta fiului său , iar peste 5 ani va fi de 3 ori mai în vârstă decât fiul . Ce vârstă are fiecare din cei doi în prezent ?

10) Un elev are de rezolvat un număr de probleme . Dacă ar rezolva 6 probleme pe zi , i-ar rămâne 4 probleme nerezolvate, iar dacă ar rezolva câte 7 probleme pe zi , i-ar rămâne o singură problemă nerezolvată . Câte probleme are de rezolvat elevul ?

11) Un număr este cu 80 mai mare decât altul , împărţind suma celor două numere la diferenţa lor se obţine câtul 50 şi restul 10 . Aflaţi numerele .

12) Suma a patru numere este 91 . Aflaţi cele patru numere , ştiind că dacă adunăm 4 la primul număr , scădem 4 din al doilea număr, împărţim la 4 al treilea număr , se obţine de fiecare dată cel de-al patrulea număr .

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License