Metoda Mersului Invers

In files gasiti un material mai mult decât folositor, împrumutat de pe site-ul Viitori Olimpici. Se referă si la metoda falsei poteze. Cititi-l!

1) Un gospodar vinde cireşe la trei cumpărători. Primului îi vinde jumătate din cantitate şi încă o jumătate de kg; celui de al doilea, jumătate din cantitatea rămasă şi încă o jumătate de kg, iar celui de al treilea, jumătate din cantitatea rămasă după plecarea celui de al doilea şi încă o jumătate de kg. Ştiind că după plecarea celui de al treilea cumpărător au mai rămas 3 kg de cireşe, se cere să se afle câte kg de cireşe a avut producătorul şi ce cantitate a cumpărat fiecare dintre cei trei cumpărători.

2) Dintr-un coş cu mere se ia jumătate din numărul merelor şi încă un măr; apoi două treimi din numărul merelor rămase şi încă două mere; apoi trei pătrimi din rest şi încă trei mere. După ce se mai ia jumătate din numărul merelor rămase şi încă 5 mere, se constată că au mai rămas în coş 4 mere. Câte mere au fost în coş şi câte mere s-au luat de fiecare dată?

3) Albă ca Zăpada le-a pregătit celor 7 pitici un număr de prăjituri . Pe măsură ce se trezeşte , fiecare pitic mănâncă jumătate din numărul prăjturilor găsite plus una . Piticul cel mic , fiind cel mai somnoros , s-a trezit ultimul şi a mai găsit o singură prăjitură . Ştiind că piticii s-au trezit la ore diferite , aflaţi câte prăjituri a pregătit Albă ca Zăpada .

4) Să se determine valoarea lui x din egalitatea 10 + 10 : {[ 10 + 10 ( x – 10 )] : 10 – 10 } = 11

5) Mă gândesc la un număr pe care îl adun cu 27 ; rezultatul îl împart la 4 şi-l adun apoi cu 6 . Suma astfel obţinută o împart la 7 şi din rezultat scad 7 . Dacă obţin 1 , la ce număr m-am gândit ?

6) Dintr-o sumă Ionel a cheltuit în prima zi a treia parte , a doua zi 40000 lei din suma rămasă , iar în a treia zi jumătate din noul rest , după care a constatat că mai are 30000 lei . Ce sumă a avut iniţial ?

7) Un autocar cu excursionişti parcurge un drum în patru zile . În prima zi parcurge un sfert din drum , a doua zi două treimi din ce a rămas , a treia zi jumătate din noul rest , iar a patra zi ultimii 60 km . Câţi km a avut drumul şi câţi a parcurs în fiecare zi autocarul ?

8) La un centru de vinzare a painii, inainte de inchidere erau patru cumparatori care au cumparat toata piinea. Sa se afle cate paini au fost daca fiecare comparator a cumparat jumate din painea care se mai gasea in momentul in care i-a venit randul si inca o jumatate de piine.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License